• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80283
+
-

راه‌اندازی 62  موکب ازسوی خیران بوشهری

اربعین
راه‌اندازی 62  موکب ازسوی خیران بوشهری

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر گفت: تاکنون ارادتمندان به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و خیران بوشهری برای ایجاد ۶۲ موکب در مراسم اربعین ثبت‌نام کرده‌اند که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش دارد. 

به گزارش تسنیم، «عبدالرضا مطاف» در نشست ستاد اربعین استان بوشهر با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس به نقش برجسته و مهم مردم ارادتمند به خاندان عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و گفت: مردم ارادتمند به سید و سالار شهیدان(ع) در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی برای ارائه خدمات به زائران حسینی نقش مهم و برجسته‌ای دارند.

وی با بیان این‌که سال قبل 54 موکب در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی خدمات‌رسانی کردند خاطرنشان کرد: موکب‌های استان بوشهر در داخل استان، مرز شلمچه و در کربلا و مسیر نجف تا کربلا به زائران داخلی و خارجی خدمات تغذیه‌ای، اسکان و درمانی، فرهنگی و اجتماعی ارائه می‌کنند.

 مطاف بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی 5 موکب‌ در مرز شلمچه، 24 موکب در مسیرهای داخلی، 2 موکب در مسیر نجف اشرف، 11 موکب در مسیر کربلا و 20 موکب در شهر کربلا مستقر می‌شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر با بیان این‌که این موکب‌ها ثبت سامانه شده است گفت: احکام موکب‌داران برای خدمات‌رسانی در مراسم اربعین صادر شده است و از اول مهرماه تجهیزات به محل‌های مورد نظر منتقل می‌‌شود. 

وی با اشاره به ثبت‌نام 3500 نفر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: خادمان مستقر در این موکب‌ها 5 بار غذا در بخش‌های صبحانه، ناهار، میان‌وعده و شام توزیع می‌کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید